Byron bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Byron bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Byron bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

13 Februari 2009 | Australië, Brisbane

Heey iedereen,

Ik ben intussen in Surfers Paradise aanbeland en ik vertrek morgen naar Brisbane. Heb trouwens zowaar mijn eerste surfles genomen. Dat was in New Castle. Rustig plaatsje aan de kust met een mooi strand en ralaxte mensen. Moet zeggen, na Sydney een hele verademing. Want Sydney wordt dan wel door veel mensen fantastisch gevonden, ik vond het nou niet echt een super stad. De stress level lag er gewoon veel te hoog. (beetje John Koel die om 5 uur nog de 11A, W en X kwijt moet) Wat ook bijzonder irritant was, dat waren de hardlopers. Elk park, elke weg met maar een beetje groen, daar werd je zo ongeveer omver gelopen door zo’n fanaat (echt van die sportschool lozers die zichzelf errrrug belangrijk vinden). Owwww ook wel leuk, ik heb daar een loop bij Mangly bay gedaan, dan loop je door een bosrijk gebied, langs de kust met stijle afgronden. Laat daar nou net de favourite opwarmplek zijn van een of ander debiele, grote hagedis. Ik ben er een stuk of 10 tegen gekomen en de eerste paar keer schrik je je helemaal de kolere (australi”e heeft het grootst aantal giftige beesten ter wereld, en ze lijken erg op een slang, want ze hebben de neiging om hun korte pootjes in te trekken)
Maar genoeg over Sydney, mijn eerste surfles. Laten we zeggen dat ik nou niet echt een natuurlijke aanleg heb om lenig op een surfplank door de golfen te dansen...... Ik kan net aan een seconde of 5 op een golf staan, maar daarna val ik met veel gekerm in de (overigens onwijs coole) branding. Mijn instructeur had veel meegemaakt.......... Misschien maar eens nuchter proberen.

Na Newcastle ben ik naar Byron Bay gegaan, is een badplaats met volgens de kenners de beste surfstrand in de wereld. Maar ook een stad met een hoog Johny Bravo gehalte. Mooi strand, waar ik mijn surfkunsten nog maar een keer heb vertoond. Dit laatste is nog maar met mazzel zonder (al teveel) slachtoffers afgelopen. Byron Bay heeft ook een heel mooie loop naar zijn vuurtoren. Je loopt dan door stukken regenwoud en stukken kust met hele stijle afgronden en een onwijs mooi strand daar beneden. Je kon gewoon dolfijnen zien zwemmen!!!! Vet bruut, soms zelfs een meter of 10 lager. Iedereen die in Byron bay komt zou die loop moeten nemen.
’s Avonds met een groeppie uitgeweest, zeker gezellige mensen. Is een beetje het Salou gevoel.

Hierna ben ik naar Nimbin gegaan. Nimbin....... veel mensen zouden er nieteens hun auto voor omkeren, maar ik wel. Nimbin is een ouwe hippie kolonie, van vage gasten die er in 1967 na het Aquarius concert zijn blijven hangen. Ze hebben hier een dorp geheel in hippiestijl opgebouwd. Vet lachen, elk huis heeft zo ongeveer de kleur van de regenboog en staat bol met van die hippie teksten en anti autoriteit dingen. Je ligt echt vlak. Ik was daar ook de enige zonder dreds of lang haar of gekleurde kleding. Ook zie je overal van die debiele hippies, die druk bezig zijn met in contact komen met de natuur. Je ziet ze op een rots, midden in de rivier, met een been in hun nek zitten mediteren (echt waar, geen grap). Echt een super gezellig hostel, midden in de bush bush. Je kan daar ’s morgens ook meedoen aan joga.... En je had daar een aantal permanente gasten die ’s avonds een kunstje deden. Je had daar bijvoorbeeld iemand die kon jongleren met vuurtouwen. Super gezellie, beetje altenatief volk, maar super gezellig. Ook is Nimbin zo ongeveer het Amsterdam van Australi”e, als je aan iets wilde komen, dan kon dat. (ps. Oudjes, ik heb me keurig gedragen).
En volgens mij vonden ze me wel lachen, want ik zou zelfs gratis in dat hostel mogen blijven als ik wilde, als ik wat schoonmaak klusjes zou doen. Maar helaas, als ik wat langer de tijd zou hebben zou ik het hebben gedaan, maar helaas moet ik eind april weer richting nederland.

Maar Surfers Paradise is wel leuk, alleen het is zoveel van hetzelfde. Dus niet lang gebleven. Zat ook op een beetje rot locatie, want ik had geen onderdak voor die nacht en alles zat vol. Dat was of je helemaal scheel betalen in een of ander vaag hotel of een of andere hostel een kilometer of 5 buiten de stad.
Owww, ik zal iedereen gelijk even gerust stellen (of teleurstellen), want Australi'e is momenteel aan het affikken, maar dat gebeurd allemaal onder mij. Ben daar zo ongeveer al 1,5 week weg. Alleen ga ik richting overstromingen. Das dan wel weer een beetje jammer. Maar voorlopig zit ik, behalve dat het al 2 dagen kolere weer is, nog best goed.

Ps. ik kan (en wil) niet iedereen terug mailen, 't is maar dat je het weet.
Ps. Ps. Nog even een waarschuwing voor iedereen in Zaandam: Josje neemt weer rijlessen......
Ps.Ps.Ps. wist je dat zelfs die bomen hier vaag zijn? Ze verliezen hun bast in plaats van hun bladeren....
Ps.Ps.Ps.Ps. Wist je dat die Aussies bijzonder gesteld zijn op hun "geweldige" oorlogs verleden? Ze hebben bijzoorbeeld overal van die herdenkingsbeelden en musea van de Anzak. Een plaats die ze in de 1e wereldoorlog 3 jaar ter vergeefs hebben belegerd..... Zonder resultaat, alleen een hele zooi dooien. Maar ze zijn er onwijs trots op. En nog veel meer van die dingen, zoals dat ze ongelovelijk zijn afgeslacht in Griekenland..... Het blijft vaag volk.

  • 13 Februari 2009 - 07:23

    Tim:

    Begonnen die bosbranden ook niet anderhalve week geleden??

  • 13 Februari 2009 - 08:51

    Oudjes:

    Misschien heb je toch iets genomen bij die hippies, want je schrijft opeens heel anders!

    oudjes.

  • 14 Februari 2009 - 09:18

    Marcella:

    Hoi Ruben,

    Wat leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat je hebt zo naar je zin hebt. Geniet van je reis en tot gauw in Kogerveld met je TNT bus

    groetjes Marcella

  • 15 Februari 2009 - 23:37

    Hernan:

    Hey ouwe pyromaan,

    echt gaaf van je dat je het nieuws haalt. wat is het volgende wat je gaat doen in A? he ik heb een paar tips voor je ivm met die "hardlopers" span een touw en als ze langs komen trek je het touw strak, zodat ze keihard vallen. Of leg een heleboel spijkers/punaises op de weg! Over dat surfen van je. Je kan het ook van de andere kant bekijken dat de intructeur nog nooit van die vette "stunts" heeft gezien die jij maakte. Maar je kan het ook een keertje nuchter proberen.
    Je hoeft niet perse in april weer terug tte komen misschien zoeken ze nog in A postbodes.
    Wel lekker egoïstisch hoor dat je NIET iedereen ff een mailtje kan sturen hoooooooooooooooooor!!!! ;-)
    Krijgen we nog wel een keer wat foto's te zien van je vakantie of doe je alsof je in A zit terwijl je gewoon eigenlijk op Texel zit.
    Nou ik hou het journaal goed in de gaten en we horen of zien wel weer een keer iets van je.
    mzllllllll

  • 16 Februari 2009 - 01:58

    Cynthia:

    G'day mate,

    Ik dacht al, Jij bent in het land en opeens staat heel Victoria in de brand (en terwijl ik daar nog doorheen moet om naar Sydney te komen..)

    Is het je al opgevallen hoe nationalistisch ze hier zijn? OP elke etiket, zelfs bij de Mc Donalds, staat Made In Aus...

    Succes met het reizen naar het noorden. Koop anders voor de zekerheid alvast een rubber opblaasbootje.

    Bye bye Cyn

  • 17 Februari 2009 - 06:55

    Daphne:

    Hey Topper!
    Heb je het naar je zin!?
    Ik hoop het, ik weet nog dat je er super veel zin in had, en druk aan het studeren was!
    Heel veel plezier en geniet ervan je mist namelijk niks hier in het koude kikkerlandje
    Kus Daphne
    (studiocity)

  • 17 Februari 2009 - 17:09

    Aimée K:

    Het blijft grappig om je verhalen te lezen!!
    Misschien kan je je surfkunsten nog gebruiken als je richting overstromingen gaat...

  • 18 Februari 2009 - 13:16

    Oudjes:

    Hoi Ruben,
    toch maar naar Frazer Island gegaan.
    Zo onder het mom van: nu ik er toch ben, kan ik net zo goed even kijken hoe gastvrij die Dingo's eigenlijk wel zijn.
    In het noorden hebben ze er weer een nieuw probleem bij gekregen: door de overstromingen hebben ze daar hun handen vol aan de krokodillen, die door het hoge water nu overal rondzwemmen.......
    Misschien moet je volgend jaar maar weer gewoon naar Texel, het gaat er daar tenminste veel rustiger aan toe.
    Groetjes en hou je taai:
    oudjes


  • 18 Februari 2009 - 15:14

    Steve:

    John Koel in de 11A... volgens mij is ie daar nog nooit geweest, sterker nog weet ie wel waar het ligt!?

  • 20 Februari 2009 - 01:57

    Marieke:

    Nogal dom ook dat je niet je outfit van je profielfoto in je backpack hebt gedaan voor je bezoek aan Nimbin.Dit weekend gaat het weer gebeuren in Bergh, ook soort van mediteren iig stressverlichtend en uiteindelijk wordt je vanzelf rustig (lees:brak). CARNAVAL!!! Waar heb je Australië dan voor nodig ;)?!
    XX

  • 23 Februari 2009 - 19:05

    Reinier:

    Ruben,

    Ik ben inmiddels weer begonnen bij TNT. Het is echt echt echt heel dom geworden... De werkplek voor de postbodes is nou zo krap gemaakt, je kan er je kont niet keren. Aan beide kanten echter is erg veel ruimte over, zodat de groepsleiders zee van ruimte hebben.. Er zijn veel mensen die nu uit zich zelf weggaan, Dollie en Ben gaan morgen bijvoorbeeld naar een door TNT georganiseerde banenmarkt... in deze tijd van baan wisselen? Sterkte!

    Groetjes!

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 8323

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: