Darwin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

14 Maart 2009 | Australië, Brisbane

Heeeey mensen van het goede leven!

Hier nog een bericht vanuit het land van de kangaroe. Het gaat goed, ik heb inmiddels de oostkust achter mne gelaten en ben na Cairns in een vreemdsoortig hotel terecht gekomen met nogal kleurrijke en aparte mensen. Maar eerst Cairns, de muggen in Cairns hebben wegens de overstromingen de kans gekregen om knokkelkoorts te verspreiden. Er zijn al verschillende mensen opgenomen in het ziekenhuis, en 1 ervan is overleden. Fijn he? De laatste dag las ik dat toevallig in de krant, nadat ik een fijne wandeling had gemaakt door de bossen. Dus als ik raar ga schuimbekken, dan weet ik wat het is. Heb me flink vermaakt in Cairns, ben zowaar nog 2 mensen van de white sundays tegen gekomen. Hebben daar een geweldig systeem om je naar de kroeg te krijgen (alsof ik enige aanmoediging nodig heb.....). Ze komen je ophalen met een bussie en geven je een gratis maaltijd, die voor backpackers normen nog best te hachelen is. Hierna hopen ze dat je blijft en veel geld uit gaat geven aan bier. Dus ik heb 5 dagen niet hoeven koken, en we zijn 2x blijven hangen. 1 keer om de goudvissen race te bekijken en de andere keer omdat we het gewoon leuk vonden. Gingen met het hele hostel heen, dus dat was altijd wel gezellie.
Het enige nadeel wat aan Cairns kleeft dat zijn die Aboridginals, die zijn me een partij vaag. Ze leven in parken (met de hele familie), voeren de hele dag geen fuck uit, zuipen zich helemaal de kolere, schreeuwen altijd, pissen tegen auto's aan, zijn ongelovelijk lelijk en stinken een uur in de wind (beetje zoals Barry). Buiten dat vragen ze altijd om geld, sigaretten en/of bier. Ze schijnen buiten de steden gewoon normaal te zijn, maar ik ben nou niet echt een heel grote fan van ze. Maar we zullen zien, over 1,5 week ben ik in Alice Springs en dan kan ik ze in het wild bewonderen....

Hierna ben ik naar Charter Towers gegaan, heb daar 3 dagen doorgebracht met een nogal kleurrijk gezelschap: een alcoholist, een tokkie en 2 redneck aussies, waarvan er 1 ook alcoholist was. Ze hadden daar geen hostel, dus moest ik in een of ander goedkoop vervallen ranzig hotel slapen. Echt heel apart soort mensen komen daar. Maar vet gelachen met dat zooitje borderliners. Op een of andere manier kan ik meestal wel met dat soort mensen opschieten... Uiteraard gingen de tokkie en de redneck alcoholist nog met elkaar op de vuist (je kent het wel, op elkaar inhakken met een stoel) Maar zoals het borderliners betaamd gingen ze nadat de boel weer gehecht was weer lekker biertjes drinken. Heeeeeeel apart. Ook nog een kijkje bij de mijnen genomen, want in Charter Towers was vroeger gold rush. Owwww, en die mensen hebben helemaal geen last van valse bescheidenheid, want toen daar goud gevonden was, hebben ze de stad de bijnaam " de wereld" gegeven, dit omdat alles wat er in de wereld te krijgen was, daar verkrijgbaar was. Charter Towers is ook een mooie stad, want nadat ze het goud gevonden hadden, hebben ze hele statige, grote huizen gebouwd. Nu zijn ze een tikkie vervallen maar erg mooi om te zien.
Nadat ik afscheid had genomen van de psychiatrische afdeling van Charter Towers (dus Marieke, als je ooit werk zoekt, ze hebben daar een chronisch tekort aan gekken verzorgers. Want als ze dat soort mensen al vrij laten rondlopen....) heb ik mijn weg vervolgt naar Mount Isa. Hier was weinig aan, het enige wat wel lachen was, dat was de mijn. Je kon daar in een mijnschacht afdalen en zien hoe ze er vroeger en nu aanb het werk waren. Was wel interessant (en stoffig). Je kon daar met verschillende gereedschappen en aparaten de boel slopen, dus heb me zoals gewoonlijk weer eens flink misdragen. Nog net niet in een dwangbuis afgevoerd. Voor de rest een beetje rondgekeken, maar was vooral een saaie stad, wel leuke mensen leren kennen en het bier was lekker (maakt een hoop goed en een paar dagen rustig aan is opzich ook niet slecht).

Mijn volgende stop was Mataranka, ik ben nu echt in de Out-Back beland. Want op de weg er naar toe waren kilometers en kilometers vlakke, onbewoonde stukken land, met van die termietenheuvels en boompjes en hier en daar wat gras. Eens per uur komt er eens een vrachtwagentje langs. Van die roadtrains, een lange vrachtwagen met een stuk of 4 aanhangers.

Mataranka, een plaats met misschien 100 inwoners en een natuurlijke spa van 34 graden. Dus ik dacht, laat ik daar eens gezellie induiken. Nou lijkt dat niet echt verfrissend om met een temperatuur van 30 graden in een lauwe spa te duiken, maar vond het goed te doen. Lag midden in een regenwoud en je kon daar meters naar beneden kijken en de bodem zien. Super helder. Het enige nadeel was dat ik de enigste hostelgast was, in mijn eentje in een vervallen, donkere, krakende en met spinnen bezaaid hostel. En laat dat nou net een scene zijn uit de film hostel..... En ik dacht echt dat er een scene uit een vage horror ging gebeuren, want 's nachts ging ik naar de wc, (stel je een donkere hal met krakende vloeren voor) en ineens voelde ik 2 van die klauwtjes die zich in mijn bovenbeen hadden gezet en me vast probeerde te houden..... Bleken ze een huis dwerg kangaroe te hebben, waren ze vergeten te zeggen....... Gezellie kennis gemaakt met het overigens lieve beestje en 's morgens gezamelijk ontbeten. (De volgende zin is alleen bestemd voor de heer Steve Smit: tevens heb ik de kangaroe laten zien dat mensen ook een staart kunnen hebben)


Nu in Darwin beland, en ik ga straks richting krokodillen, je weet wel, van die grote gevaarlijke, waar Steve Erwin altijd mee ging stoeien. Je schijnt errug dichtbij te kunnen komen, dus mocht je niets meer van me vernemen: dan ben ik krokodillenvoer.


Ps: ik weet nu waarom de Australische weg elk jaar overstroomd. Dat stelletje knuppels laten als de weg over een rivier gaat, de weg dalen...... Niet echt logisch
Ps.Ps. Die aussie douches zijn ook een beetje vaag, ze hangen over het algemeen erg laag en ik moet bukken om er goed onder te kunnen. Ik denk dat ze toch iets verkeerd begrepen hebben aan de slogan "take shorter showers".
Ps.Ps.Ps. De Aussies zijn nogal nichterig met bier: ze hebben geen 5% biertjes, maar een of ander laf percentage van 4,4 tot 4,8%. En die noemen ze nog "heavy ones". Normaal bier is een procentje of 3 en het uber nichterige light bier is maar 1,5 procent.
Ps.Ps.Ps.Ps. Ze hebben ook nog een leuke slogan, want je ziet erg veel dooie beesten langs de weg liggen. Nou hebben ze stickers met "Roadkill, you can't get fresher meat"

  • 15 Maart 2009 - 10:39

    Oudjes:

    Ha de Ruben,
    Nou ja dat krijg je er van, natuurlijk weer zo'n aanbieding op marktplaaats gevonden en dat kan je dan niet laten lopen.
    Maar dan wel weer zuinig doen met het transport, dus maar een gammele Chinese schuit gehuurd en pats boem: daar liggen de containers in zee en een lading stookolie op de kust bij Brisbain!
    Wees volgende keer wat selectiever als je weer eens iets koopt en doe dan niet zo zuinig met het vervoer.
    Wat moet je eigenlijk met al die containers?
    Het zou mij niet verbazen, als je zoiets had van: even schoon spuiten die bakken en dan kan ik er fijn in wonen. Je bent de laatste jaren toch al gewend om in een container te wonen.
    Tot slot nog: pas je een beetje op met dat gebuk onder die lage Australiaanse douches, het kan wel eens vervelende gevolgen hebben!
    Hou je taai: oudjes

  • 16 Maart 2009 - 12:57

    Hernan:

    He zwerver,

    Tjonge hoe houd je het nog uit met 30 graden rond te zwerven in A.
    Je doet het in ieder geval beter dan ons hier NL.
    Je zoekt het wel op he qua hotels. Als je dezelfde kleding aan doet zoals op die foto pas je weer precies in het plaatje. Verschillende kleuren en rare kleding. Het lijkt me ook echt spannend om goudvissen race te kijken. Over dieren gesproken kon je die dwerg kangaroe niet mee nemen? Of heb je daar geen tijd voor omdat jij straks de nieuwe Steve Erwin wordt. Sinds jij in A zit gebeuren er zoveel dingen en elke keer haal jij het journaal. Wat is het volgende wat je gaat doen? Beetje verdacht hoor je zou een goede zijn voor wie is de mol.Ik hoop als weer terug bent NL ook niet zo nichterig wordt met bier drinken. Dat je "ons" bier te zwaar vind. He schrale hond lekker goedkoop hoor alleen ff een voicemail inspreken een beetje jammer. nou ltr he

  • 20 Maart 2009 - 07:36

    Wieteke:

    Handig he die pub maaltijden in Cairns! Misschien helpt het wel tegen de krokodillen, denk niet dat ze je nog als potentiele maaltijd zien na al dat rare voer!

  • 24 Maart 2009 - 12:38

    Marieke:

    Alvast een goed woordje voor me gedaan dan en n nummer achter gelaten? Je weet nooit voor een goed aanbod....?! Vermaak je nog ff ondanks het nichtenbier,is alvast een goede voorbereiding op de detox!

  • 29 Maart 2009 - 15:32

    Steve:

    Een purperen staart!?

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 8321

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: