Sydney - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

03 Februari 2009 | Australië, Newcastle

G'day everyone,

Nadat ik Melbourne heb verlaten ben ik in Canberra aangekomen. Ik was al gewaarschuwd dat er weinig tot niets te beleven viel, maar moest het uiteraard zelf nog even uitvinden. En men had gelijk, kleine kolere plaatsje, met een paar monumenten en een boel regerings dingen. Redelijk geschift om daar je hoofdstad van te maken, maar goed, in een dronken bui doe je wel eens gek zou ik zeggen.... Maar dat het een beetje dooie boel was, was nog niet het ergste: ik kwam binnen en in dat achtelijke hostel hing een bord met de volgende tekst: "alcohol mag alleen in kleine hoeveelheden in de keuken worden gedronken, degene die op de 1e of 2e verdieping met alcohol wordt betrapt zal uit het hostel worden gezet. Bij dronkenschap vragen wij u om het hostel te verlaten....." (geen zorgen dit verhaal heeft een goed eind). Hadden ze heel tactisch opgehangen op de plek die je pas zag NADAT je had ingecheked. En ik had al voor 3 nachten betaald. En ze gaven geen geld terug. Nou bleek dat eigenlijk niemand wat van dat bord aantrok, en het hostel rond een uur of 7 uit alle hoeken en gaten alcohol te voorschijn kwam en flink lopen bieren. En dat er nog een paar gezellige mensen in dat hostel zaten ook nog. Ben daar 2 Nederlanders tegen gekomen en daar veel mee opgetrokken.
Beetje Canberra bekeken, opzich valt het best mee, beetje cultureel gedaan door wat musea en het parlementsgebouw te bezoeken. (daarna zo snel mogelijk uit je geheugen proberen te zuipen, geheel volgens de principes van jing-jang) Aboriginals blijven toch gekke mensen: buiten het parlementsgebouw hebben ze uit protest al een jaar of 30 een tentenkamp neergezet of liever gezegd vuilnisbelt met her en der wat kapotte tenten. Ik zou er echt met een stuk of 80 buldozers de boel afvlakken. En ik blijf er bij dat hun "kunst" totaal ruk is. Als een klein kind dat op zijn speciale schooltje zou inleveren zou hij straf krijgen. Ik begrijp die eerste settelers wel: soms is de beste middel om een volk tegen zichzelf in bescherming te nemen totale uitroeing. Nee echt, ik kan ze niet serieus nemen dat stelletje naturisten. Een kangaroe heeft geen balonlijf met harkhandjes!!! En dat stelletje gekken geloven ook dat er hier in een berg een reuze kangaroe zit verscholen, die bij tijd en wijlen met zijn staart tegen de grond slaat (hiermee doelen ze op een aardbeving). Die berg is in 1912 voor de helft opgeblazen........ en wat denk je: geen kangaroe (echt die doorgesnoven mensen moeten echt eens van de paddo's en afblijven).

Ook Australi"e dag daar gevierd. Dan vieren de aussies dat het geweldig is om Australi"er te zijn. Komt neer op het volgende: je doet een gek petje op en gaat met een rugzak vol met bier naar een of ander concert kijken en er is 's avonds vuurwerk. Geen slecht idee vonden wij, dus gezellie naar de Australische Herman en Jantje Smit gekeken.
Helaas heb ik afscheid moeten nemen van de Nederlanders, want ze gingen naar Nieuw Zeeland. Hoop dat ze deze vlucht wel halen, want op de heenweg hadden ze al 2x een vlucht gemist (best knap toch?). Hebben ook de toepasselijke bijnamen lui en langzaam.

So Sydney it was. Sydney is ff wat anders dan alle steden waar ik tot nu toe ben geweest. Best een mooie stad alleen erg druk en gestoord, "no worries" was hier niet echt van toepassing. Ben hier maar 4 dagen gebleven. Even alle hoogtepunten bekeken en dan weer weg. Heb daar het operahuis bekeken, je kent het wel van die ansichtkaarten, heb over die stomme brug heengelopen en wat buurten bekeken. Wat ik zeker lachen vond was dat er op bijna elke hoek van de straat stond dat je naar rechts moest kijken voordat je oversteekt. De aussies rijden namelijk links.... en ik denk dat heel wat toeristjes daar op een bijzonder onplezierige manier achter zijn gekomen. Owwww, wist je trouwens dat Sydney een homobuurt heeft? En laat ik daar nou net mijn hostel hebben geboekt..... En wat denk je? Een hostel afgeladen met lesbo's en poten..... Dat was best apart. Ik weet nu in ieder geval dat mocht ik geen leuke vriendin vinden, dat ik best goed lig bij de poepstampertjes. Na drie nachten gewapend, met een kurk in mijn reet en met 1 oog open te hebben geslapen was het tijd om dag dag te zeggen tegen de vaseline vrienden en weer op pad te gaan. (trouwens, was niet eens ongezellig en best lachuh op zijn tijd).



Ben nu in Newcastle aangekomen. Klein plaatsje, maar wel leuk. Ik ga hier mijn eerste surfles nemen, dus dat wordt pijn lijden.

  • 03 Februari 2009 - 06:46

    Wieteke:

    Hee!

    Eerst een zere kont in Sydney en straks zere knieen van het surfen! Veel succes en vooral veel plezier :-)

  • 06 Februari 2009 - 09:47

    Marieke:

    Voor het geval je nog een sin zo'n buurt trecht komt...je moet een vork inslikken dat werkt beter als een kurk! Have fun!

  • 08 Februari 2009 - 13:23

    Hernan:

    Hey ppotje,

    Ik hoop dat het NIET besmettelijk is als je met al die gestoorde aborriginals om gaat.
    geen bier, maffe naturisten en noem maar op.
    Wel leuk te horen/ lezen dat je je vermaakt en dat je af en toe toch mog maffe Hollanders tegen komt.Bof jij ff dat je in een poten en lesbo hostel terecht komt!
    Heb je niet voor niks je leren string in je koffer gedaan.
    Nou is dat wel verstandig dat je gaat surfen straks leg je de rest van je vakantie in het ziekenhuis. haha.
    Nou ouwe stik in braaksel en sterf aan aids ik spreek je wel weer.
    Ik hoop dat je alles overleeft met al die rare gasten daar.
    ltr we bellen!!!!!

  • 08 Februari 2009 - 16:49

    Oudjes:

    Ha die Ruben,

    Hopelijk verloopt het een beetje soepel met surfen.
    Ik zou hier ook maar een poosje blijven, want ten zuide waar je nu bent, vlak boven Melbourne zijn er enorme bosbranden gaande.
    Ten noorden in Queensland stortbakt het al dagen lang en in veel steden staan de straten blank. Voorlopig blijft het daar nog regenen, dus dat is niet zo maar voorbij.
    Mogelijk merk je er niets van, want ik heb sterk de indruk dat meer tijd in de lift doorbrengt dan dat je buiten bent, maar goed.
    Tot slot: houdt het een beetje knap, want ik heb af en toe de indruk dat ik op een of andere vage puber site terecht ben gekomen.

    Toi, toi: de oudjes.

  • 08 Februari 2009 - 20:52

    Reinier:

    Heej Ruben!

    Wil je zo vriendelijk zijn om te stoppen met het maken van brandjes in het openbare bos?

    Namens de Australische regering bij voorbaat hartelijk dank voor de medewerking!

    :-)

  • 10 Februari 2009 - 08:25

    Steve:

    Ik begrijp die eerste settelers wel: soms is de beste middel om een volk tegen zichzelf in bescherming te nemen totale uitroeing.... Weer een diepe buiging voor dit heerlijke stukje proza!!

    Maar dat je in een homo-hotel zou zitten had je toch allang vantevoren besproken? Daar ging daar toch voor naar toe?

  • 10 Februari 2009 - 21:20

    Mike:

    Hé Ruben Australië is geen Assen. Dus lampen olie zorgt voor een iets grotere ravage daar ;) Nee ik hoop dat je daar geen ellende heb vanwege die bosbranden en zo. Veel plezier en doe je ding, laterzz

Verslag uit: Australië, Newcastle

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 8327

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: