Weer theus - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Weer theus - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Weer theus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

23 April 2009 | Nederland, Zaandam

Lieve mensen,

Ben weer theus, met mijn voeten op de Zaansche klei. Moet zeggen dat het toch wel een beetje vreemd is, om iedereen weer te zien, niet meer met 11 andere mensen op een kamer te hoeven slapen en dat je niet meer met je backpack hoeft te zeulen. Na een vlucht van zo’n 28 uur en tussenstops in Melbourne, Hongkong en Londen werd ik op schiphol onthaald door ouders en zus en zwager (zal hem zo maar noemen), uiteraard moest er eerst bier worden gedronken. Moet wel zeggen dat het beter ging als de heenreis, nu geen jetlag en geen vieze dikke ouwe mensen die 20 minuten lang voor je neus rek en strek oefeningen gaan doen (heb er nog nachtmerries van, waar je ook heen keek, er was die gigantische anjer in zo’n foute strakke stretch broek).

De laatste dagen in Aidelaide waren goed, beetje lopen bieren en zelfs nog een keer wezen voetballen met de mensen van het hostel. Gewoon lekker rustig aan gedaan, en nog een keer naar het strand, en uiteraard nog een lekkere kangaroe steak gemaakt. Merk wel dat ik sinds de winterstop niets meer gedaan hebt en dat 3,5 maand lang bieren en slecht eten toch wel een beroerd is voor je conditie. Niet veel bijzonders gedaan, gewoon wat bieren en in het zonnetje gelopen.

Heb ook iets supers meegenomen. Het heet Vegimate. Zal jullie waarschijnlijk weinig zeggen, maar het is broodbeleg waar die Aussies helemaal gek van zijn en door de rest van de wereld onwijs wordt gehaat omdat het über goor is. Heb Barry laten proeven, en die ging van de geur al bijna over zijn nek Na het nemen van een hap besloot hij om het maar uit te spugen en mij verrot te schelden. Voor de mensen die Barry niet zo erg goed kennen, het is die vetklep die torren, insecten en allerlei goor uitziende bagger voor zijn plezier opeet. Dus voor belangstellenden, kom het eens gezellie proberen.

Na een reis komt altijd een moment van reflectie, zal het kort houden. Geweldige reis, genoten, veel gezien, gedaan en veel mensen ontmoet. Geen Australische aan de haak geslagen, hoewel Crazy Sara toch dichtbij mijn droomvrouw kwam, heb ik me (met moeite) kunnen bedwingen…….
Ik heb leren surfen, kangaroe gegeten, roadkill gemaakt, krokodillen gezien en gewoon een onwijze hoeveelheid gezien. Alles gedaan wat ik wilde en op het laatst toch nog maar even naar Tasmanie geweest.
Nog wel een paar dingen: had me voorgenomen om elk Australisch biertje te drinken die er te krijgen was, maar toen wist ik nog niet dat ze zulk nichterig bier hadden, dus dat heb ik maar laten varen. Tja, ik ga echt geen bier van 3,5 % drinken.
Wat echt tegenviel waren die Aboriginals. Je kan ze echt van 5 meter ruiken, liggen in parken te kamperen en zijn voortdurend dronken, schreeuwen naar elkaar en vechten behoorlijk vaak. Lopen te bedelen voor geld, sigaretten en alcohol en schelden je uit als je zegt dat ze niets krijgen. Keihard terugschelden is de beste oplossing. En mensen: ze zijn een partij lelijk, hun gezicht heeft een bepaalde vorm en als lelijk zijn pijn zou doen, dan zouden ze de hele dag huilen. En dan heb ik het niet eens over die zogenaamde kunst van ze…….. mijn achterlijk neefje van 3 kan met 2 gebroken armen nog een beter tekenen.
Maar genoeg hierover, kan het iedereen aanraden, geweldig land met voornamelijk behulpzame relaxte mensen, zonnig weer en mooie natuur. Dus mocht je wat tijd overhebben: doe het, je krijgt er geen spijt van.

Graag wil ik iedereen bedanken voor het lezen van deze zinloze teksten en het geven van commentaren. Zie jullie allemaal wel weer, en dan gaan we een biertje doen!!!

  • 23 April 2009 - 11:17

    Reinier:

    De 1511 A staat nog open voor aanstaande zaterdag.
    O ja, en ik heb genoten van je reisverslagen.

  • 25 April 2009 - 04:52

    Amber Van Der Velden:

    Goed om te horen dat je weer helemaal heel bent aangekomen in NL! Wat gek dat hij geen Vegimate lust, hoe zou dat nou komen? Hmmm...
    En wat ben je toch weer lief over de Aboriginals haha
    PS ik ga nu maar eens opzoeken hoe hoog mijn cluppie staat ;)

Verslag uit: Nederland, Zaandam

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 8329

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: