Fraser Island, Gunter Schneider, White Sundays - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Fraser Island, Gunter Schneider, White Sundays - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Gunter Schneider, White Sundays

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

03 Maart 2009 | Australië, Brisbane

Mensen van het goede leven!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ben in Brisbane Duitsers tegen gekomen met humor!!! Ik weet het, het is lastig om te geloven, maar ze bestaan. Dit alleen al maakt deze reis de moeite waard.
In Brisbane zelf was weinig speciaals, maar is wel een gezellige stad. Owww en we hadden bij het hostel ook een huisrat. Een of andere rat/eekhoorn achtig wezen kwam elke avond rond etenstijd langs
om gezellig met iedereen mee te nassen. En volledig tam.
Hierna naar Rainbowbeach gegaan. Hier kun je naar Fraser island. Is het grootste zandeiland in de wereld, vol met dingo's en rare wezens in de oceaan zoals haaien en fijne giftige kwallen en meer van dat soort leuke dingen.
Fraser Island was lachen, je wordt in 4 groepen van 11 mensen gedeeld en dan krijgt elke groep een jeep (tja, een veewagen zou in Nederland van de weg gehaald zijn, maar wij gingen zo naar Fraser Island) Nou moet je weten dat er op Fraserisland bijna geen wc's zijn (maar op 2 punten, en van die heel gore). Dus moet je een kuil graven als je fijn je behoefte moet doen. Of je kan het 3 dagen ophouden, zoals ik. We hadden opzich een leuke groep, op een paar na, maar die hebben we zo veel mogelijk genegeerd. We zijn met 2 auto's bij elkaar gebleven en hebben onze tenten langs het strand opgezet. Uiteraard ontbrak het ook niet aan de nodige bier en goon (is de naam voor onwijs gore, goedkope wijn waar je ongelovelijke koppijn van kan krijgen. Als je de ingredienten leest sluiten ze niet uit dat er visse eieren en nog meer fijne versnaperingen in kunnen zitten....... een soort drink ontbijt dus) De sterrenhemel is echt geweldig, je zit daar op een eiland zonder licht en als je dan naar boven kijkt........ echt super, ik wist niet dat er zoveel van die dingen bestonden. We hebben trouwens onwijs mazzel gehad met het weer, de dag van te voren was echt bagger, hele dag rewgen en onweer. Maar toen wij de volgende morgen weg gingen hebben we wat spetters gehad, en dat was het. Soms een paar wolken, maar voor de rest alleen maar zon. En je raad het nooit: toen we terug kwamen was het nog een paar uur droog en toen begon het weer te regenen. Weergoden bedankt, ik zal een groot aantal koala's offeren. Fraser Island is echt een mooi eiland, je heb daar een aantal van die paradijs achtige meertjes, met hagelwitte stranden en omringd met van die tropische bomen. In 1 woord fantastisch, lekker lopen dobberen in super schoon water. Een ander had ook nog een springduin, waar je van een meter of 30 naar beneden kan rennen en dan (als je niemand hebt geraakt) met een rotvaart in het water beland. De 2e dag zijn we naar de top van het eiland gegaan, als je daar naar de top klimt kun je haaien zien zwemmen. Helaas had jaws een dagje vrij genomen, dus moesten wij het doen met wat smalle visjes die daar zwommen. Ik had nog het idee geopperd om de haaien te lokken met een koala, maar helaas was daar geen meerderheid voor te krijgen. Fraser Island heeft wel 1 nadeel, er zitten ongelovelijk veel van die horzel achtige vliegen die je steken. Je krijgt er van die grote rode bulten van. En ze zijn nogal aanhankelijk, en erg lastig om dood te meppen. Dus zodra de zon op kwam, kwamen ze uit alle hoeken en gaten om je gezellig te prikken. Gelukkig viel ik niet in de smaak en hebben ze zich voornamelijk tegoed gedaan aan anderen van de groep (misschien had ik geen stroop in hun shampoo moeten doen whahaha, ben weer eens flauw bezig). Heb met dat betreft mazzel gehad, een paar zijn echt met ongelovelijk veel rode bulten terug gekomen. Ook wel leuk was dat naar je naar bed bent gegaan, dat de dingo's naar het kamp komen om te zien of er nog wat achter gebleven is. Leuk als je in het midden van de nacht naar de wc gaat, en je staart in de gezichten van 3 dingo's. Op de weg terug hadden we nog een grote pijlstaart rog gezien, echt apart. Owww, op de laatste dag kwam de andere groep nog vast te zitten, mochten vanwege het tij eigenlijk al niet meer rijden over het strand, maar het was sneller. Auto zat behoorlijk vast, en de vloed kwam eraan. Gelukkig was er een local die toevallig langs kwam en ze vlot had getrokken. Ze knepen hem behoorlijk. Dus tegen alle verwachtingen in hebben we het allemaal zonder kleerscheuren overleefd.

Hierna ben ik naar Agneswater/town of 1770 gegaan. Dat is de plek waar captain cook (niet te verwarren met die geschifte papagaai van die gore koek repen) Is een rustig dorpje met veel natuurschoon en een mooi strand. Ik heb hier nog maar eens een surfles genomen, omdat het rete goedkoop was (22 dollar voor 3 uur, is 11 euro)..... en ik kan nu op die plank blijven staan!!! Helemaal geweldig, tegen alle verwachtingen in toch nog leren surfen. Dit is trouwens ook het laatste strand waar het uberhaupt nog kan, verder naar boven heb je last van die kwallen (stingers) en haaien en daar wil je echt niet tussen dobberen. Als je de goede tegenkomt, dan houd je er een behoorlijk groot lidteken aan over (groter dan die op mijn been) en een aantal dagen heb je ongelovelijk veel pijn. Kom je de verkeerde tegen, dan voel je pijn, maar helaas erg kort. En ik heb een mooi pad over de rotsen gevonden, die me naar de punt van de penintula had gebracht. Super uitzichten en kamikaze vlinders. Ik had namelijk een wit t-shirt aan, en blijkbaar dachten die beessies dat het een bloem was. Hierdoor vlogen ze met mach 6 tegen me aan en vervolgden enigzins verward hun weg.

De volgende stop was Airliebeach, de plaats om te zijn voor de white sundays. Dat zijn van die eilanden waar je in een zeilboot langs gaat en het ligt in het midden van de great barrier reef. Om kort te zijn: prachtige tropische eilanden, met hagelwitte stranden en vissen en koraal in alle kleuren van de regenboog. Ik had een tour geboekt op de Broomstick, een zeilboot met 19 passagiers en 3 bemanning. Maar Ruben zou Ruben niet zijn als ik niet de verkeerde weg naar de haven had genomen....... Ik had van dat bureau de meest debiele kaart ooit gekregen en zelfs de mensen die daar woonden begrepen het niet en stuurden me de verkeerde kant op. (misschien dachten ze dat ik Duits was ofzo) Uiteindelijk wist iemand waar het was, en ik had nog ongeveer 15 minuten en het lag 5 kilometer verder. Ik denk dat ik het weredrecord heb verbroken, en dat met bagage. Uiteindelijk wel gered. We hadden een super groep, echt alleen maar gezellige mensen en geen Duitsers.
Owww, ik heb de kapitein de hele reis Gunter Schneider genoemd, voor geintereseerden, dat komt uit Hans Teeuwen, dat is die onwijs gore duitse kapitein die een bezoekje brengt aan de kamer van een matroos. (Boots junge, hast du schon frauen gesehn auf das shipf? Frauen? nein, es gibt nur das mehr, das boot und manner, swetzende musculierte manner!!) Niemand die het begreep, maar ik had zoooooo'n lol in mijn eentje. Elke dag lopen zeilen en snorkelen en op het strand geweest. Echt geweldig. Als je daar in het water loopt te dobberen met een snorkel op en je ziet daar een vis met een stuk of 4 velle kleuren, met als achtergrond een paars, en groen koraal in alle soorten en maten. En 's avonds een leuk feessie lopen bouwen en wonder boven wonder is er niemand in het water gevallen. Kregen ook nog bezoek van dolfijnen. En die zeilboot kon ongelovelijk scheef, Gunter Schneider liet op de 2e dag zien wat die boot allemaal kon. Resultaat: 1 iemand die gezellig haar ontbijt voor de 2e keer mocht aanschouwen. Ook nog gesnorkeld, een eiland verkend en lopen voetballen op de white sunday beach (volgens kenners een van de mooiste stranden ter wereld) Het waren echt 3 geweldige dagen, zoveel gezien, ervaren en gedaan en met een super groep met mensen. De dag erna hebben we besloten om een after party te doen met de groep, veel gelachen. Ben nu inmiddels in Cairns beland en het begint nu echt door te dringen dat ik me moet haasten, want ik ben al op de helft van de reis en ik wil nog zoveel doen......... Nou, proost, het is wat vroeg, maar ik ga een biertje doen.

  • 04 Maart 2009 - 07:37

    Steve:

    Wat een keurig net blogje... waar blijft nou al die ranzigheid waar ik als echte fan op zit te wachten!?

  • 05 Maart 2009 - 05:21

    @ Steve:

    Het snorkelen in het koraalrif was met het motto: ik weet niet wat het is, maar ik ga het swaffelen!!

  • 06 Maart 2009 - 07:56

    Tim:

    Boooooootsss juunnnnggggaaa :D

    Klinkt verder allemaal paradijselijk en gezellig :P

  • 06 Maart 2009 - 09:06

    Aimée, Arno, Ferron:

    Hé Ruben, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Ik vind het toch nog steeds jammer dat ik niet stiekem mee kon in je koffer.
    Je kaartje is uiteindelijk aangekomen. Het heeft een hele omweg gehad aangezien je het verkeerde huisnummer op de kaart had gezet... en dat komt elke zondag bij ons eten. Over het eten gesproken, het is wel een beetje ongezellig hoor zo zonder eten en film.. Hoe lang ben je nog in down under?
    We zijn benieuwd naar alle foto's.
    groetjes ons

  • 06 Maart 2009 - 09:53

    Hernan:

    He duiters,

    Heb je je snor al laten staan en je laarsen aangedaan??? Je was erg creatief geweest met mijn adres maar ik heb je kaartje wel gehad. Ik ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt in A. Maar ouwe het is wel een beetje saai geworden op de donderdag avond.(coma zuipen) Ik hoop het in april en mei allemaal in te halen desnods zuipen tot je erbij neervalt.
    Maar de echte verhalen hoor ik nog wel van je he, want je zal vast niet zo braaf zijn in A.
    of wel??? Hier gaat ook alles lekker af en toe valt er een vliegtuigje naar beneden of staat er een winkelcentrempje in brand. Helaas moet Kelly ook weer een ander baantje zoeken. Verder heb ik nog een dagje carnaval gevierd kortom ZUIPEN!!! Gister was de finale van wie is de mol en volgende week de uitslag. nou Abel Tasman tot de volgende keer maar weer.

  • 10 Maart 2009 - 01:48

    Marieke:

    Ja, wederom mooi verhaal, mooi verhaal en wederom betaald entertainment!

  • 12 Maart 2009 - 11:16

    Oudjes:

    Intussen in Nerderland:
    Ruben terwijl jij in Australie de ene baai na de andere bezoekt, waart in Nederland inflatie en credietcriesis rond.
    Bedrijven buitelen over elkaar om te melden hoe slecht het gaat met de omzetten en de winsten. Ze zien er ook weer een prima kans in om eens ouderwets mensen op straat te kwakken, want nu mag dat opeens heel makkelijk.
    Zo heeft ook tante post gemeld, dat ze in de problemen zitten.
    Ze willen dit oplossen door korting van salarissen (kan het nog minder?) voor behoud van
    banen.Hoogstwaarschijlijkbetekent dit, dat ze dan iets minder mensen zullen ontslaan dan ze nu eigenlijk al van plan zijn.
    De korting start met 5%, maar kan oplopen tot 15% voor dit jaar.......
    Misschien toch een goed moment voor een cariere-switch. Te denken valt aan coalaberen fokker of kangeroe melker. Je zou eens kunnen informeren of er nog droog brood te verdienen valt als dolfijnen fluisteraar.
    Je moet er maar eens over nadenken als je weer eens op zo'n strandje ligt te niksen.

    groetjes: de oudjes.

  • 13 Maart 2009 - 07:24

    Wieteke:

    Eerst vuur, dan water, nu een giga olievlek voor de kust. Ook weer jouw werk zeker? Volgende keer eerst weer ns uitgebreid in bad voordat je de kwetsbare natuur van het Great Barrier Reef weer op het spel zet?

  • 15 Maart 2009 - 16:58

    OUDJES:

    VOOR HET VERSLAG VAN DARWIN MOET JE EVEN OP
    "VOGENDE" DRUKKEN.

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 8319

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: