@ Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu @ Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

@ Melbourne

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

14 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Heey lieve mensen,
Ik ben intussen naar Melbourne gegaan. Ik heb in Adelaide een paar mooie dagen gehad, maar het werd tijd dat ik weer eens een ander stadje ben gaan opzoeken. Nadat Jay en Silent Bob zijn vertrokken en de Duitse kuil en de Japanse eenheid stand hielden, ben ik in contact gekomen met een paar leuke mensen, waar ik in de middagen en avonden mee ben opgetrokken. Gewoon lekker chillen, een avondje naar de kroeg, een avondje film en een beetje tafeltennis enz. helemaal goed.

Ik heb mijn eerste koala/kangaroe moment gehad!! Was echt gaaf, was op de fiets naar de top van Mount Loftey, gewoon een uitzicht op de stad, en ik dichtbij zat een dierenpark dichtbij. Dus ik dacht, ik ga eens even kijken. Was echt super, op een paar agressieve beestjes, zoals de Tasmanian Devil, liepen ze allemaal vrij rond en kon je redelijk dicht bij komen. En sommige beesten zoals kangaroes en emu’s kon je gewoon voeren. Echt vet, ze liepen gewoon uit je hand te eten. Koala’s zijn trouwens vet grote beesten, je kan er best een mooie bondmuts van maken. En Barry, je hebt gelijk over dat “ wist jij gebeuren” …. Echt een super tijd gehad daarzo, elk vaag Australisch beest, van een Wombat t/m reptielen waren daar vertegenwoordigd. Ook nog een lekker chill dagje gehouden, want liep nog een beetje te Jetlag-en (geen idee hoe je dat nou weer schrijft).

Het weer is hier ook een tikkie anders als bij jullie, het was gister gewoon 45 graden….. dus echt weer om naar het strand te gaan. Heb mijn eerste treden in de Australische zee gezet zonder te worden opgegeten door haaien of door een of ander raar zee schepsel te worden vergiftigd. Dus dat vond ik wel positief.

Oww ze maken in Adelaide gewoon voor de gestoortste dingen standbeeld, ze zijn helemaal gek van ontdekkingsreizigers, zowel bekend als onbekend. Dus zie je bijvoorbeeld standbeelden van mensen die EN ontdekkingsreiziger EN tandarts EN winkelier waren….. Dan kun je elke dronken mongool die na een avondje lounchen verdwaald wel een standbeeld geven… maar blijkbaar kicken die mensen daarop. Tja, het blijven rare mensen.

Na wat problemen gehad te hebben met de Rabobank (als iemand toevallig een kennis heeft die met een B-52 over het Ankersmitplein vliegt, vertel dan maar dat het helemaal niet erg is als hij/zij een bommetje of 800 eruit gooit) heb ik mijn bus ticket kunnen boeken. Dus gister avond in de bus gestapt en vanmorgen in Melbourne afgedropt.

Nou mensen, het gaat helemaal goed, hoop ook met jullie. En jullie gaan van me horen.

Ps: Voor de TNT-ers, de Australische Postbezorgers lopen gewoon rond met een of andere kruier met een krat erop gepleurd, beetje maffe manier, maar dat onderste boven hangen voor jaren doet geen goed aan mensen. Ik blijf hier toch maar voor een klein tijdje, dus hoop daar geen last van te krijgen.

  • 14 Januari 2009 - 21:32

    Kristel:

    Heeej Ruben,

    Super vet zeg!!
    Ik word hier zo enthousiast van..
    Ga je dan met zo'n bus van de eene naar andere plaats? greyhound ofzo?? (dat is vast een domme vraag, maar dat is dan maar zo)

    Heel veel plezier nog!!!!

    x! Kristel

  • 17 Januari 2009 - 11:04

    De Oudjes:

    Hoi Ruben

    Handig dat je nu een australische 06 heb, kunnen we je bellen bij calamiteiten.
    Leuk dat je aansluiting heb gevonden met een groep Hollanders om eventueel naar Tasmanie te gaan!!!
    Hier alles oke.
    Wat je post betreft, TNT heeft een overzicht in 2- voud gestuurd van je verlofrechten over 2008. Het totaal is afgerond 500 uur. Als dit in orde is hoef je niets terug te sturen.
    Verder heeft de I.B.G groep op 5 januari begrepen dat je je studie met diploma heb afgerond en is je prestatiebeurs omgezet in een gift, geeft een lekker gevoel!!!!! daar in Australie.
    We keep in touch an have fun..

    Buy Buy de oudjes

  • 17 Januari 2009 - 16:42

    Aimée K:

    500 uur???!!! Dan kan je nog wel ff wegblijven! :-D

  • 19 Januari 2009 - 10:24

    Steve:

    500 uur!?!?!? Wat heb je daarvoor moeten doen!?

  • 20 Januari 2009 - 02:56

    Marieke:

    Hey du,

    weer eens in de nachtdienst en wat kan je dan beter doen ipv irritante tikken op je hyves plaatsen dan je verhalen gaan lezen. Leuk tijdverdrijf en er wederom weer voor betaald worden ook. Klinkt allemaal super en moet er ook wel om lachen! Zou zeggen geniet ervan en ik blijf het volgen. Mooie prestatie zou zijn btw: als je jezelf een standbeeld kan fiksen daarzo!!
    X Marieke
    PS: leuke profielfoto ;)

  • 20 Januari 2009 - 05:24

    Wieteke:

    Doe je Lance Armstrong de groeten daar? Hoe staat het met de plannen voor Tasmanie? Groetjes! :-)

  • 20 Januari 2009 - 07:12

    Jouke:

    Jij bent echt niks veranderd hé geweldig zulke verhalen van je kunnen lezen !! Viel spass noch

    gr jouk

  • 21 Januari 2009 - 07:41

    Hernan:

    Hey dooie,

    Ja een beetje vroeg de 21e maar ik ben pas de 24e jarig. maar ja beter op tijd dan nooit. Ik vier mn verjaardag overdag voor mn familie en s avonds voor vrienden. Wel een beetje jammer dat je er niet bent hoor! Ik houd op deze manier maar een beetje op de hoogte want ik kan wel een mail ontvangen maar niet versturen. Maar was je niet zelf de potloodventer op de 4de verdieping of liep je met je leren reetveter kleine meisjes lastig te vallen in de lift. nou ja voor mij een vraag voor jouw een weet :-) hahaha. En voorlopig kan je nog wel wegblijven want bij de post had je nog 500 uur staan. Nou jongen houd je haaks ga op tijd naar bed niet teveel drinken ...enz tot de volgende keer ltrrrrrrr

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 8324

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: