@ Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu @ Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

@ Adelaide

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

09 Januari 2009 | Australië, Adelaide

Heeey iedereen,
Ben net aangekomen in Adelaide, na ongeveer 25 a 30 uur in een vliegtuig te hebben gebivakkeerd. Puur genieten. Wist je trouwens dat je van 30 u uur vliegen gaat stinken als een bunzing? Was echt niet normaal, heb medelijden met degene die naast me zat. En van al dat vliegtuigvoer ga je toch raar beren, was blij dat het eruit was vanmorgen.
Beetje last van een jetlag, maar valt uit te houden. Was gewoon vanmorgen om 5 uur op en kon niet slapen. Hoop dat het vanavond beter gaat.
Adelaide een grappig stadje, veel oude Engelse gebouwen, en dat links rijden is echt vaag. Had vanaf het vliegveld een taxi genomen en stapte gewoon in op de chauffeursplaats.
Owww, zoiets achtelijks........ bijna mijn bagage kwijt op Sydney. Want het schijnt dat als je na aankomst op Sydney, terwijl er op je bagage toch echt Adelaide staat, je het in Sydney moet claimen en gezellie door de douane moet daarzo... En daarna mag je het weer inchecken naar Adelaide. Zijn een stel ongelovelijke mongolen daarzo. En wat denk je? kom ik aan op Sydney.... bewolkt!!
Hier is het trouwens iets van 25 graden dus ik loop lekker op slippers en in een korte broek.
Hostel is wel ok, maar veel Duitsers en Jappen en die hebben met elkaar gemeen dat ze van kampen houden….. Dus nog niet echt veel contact gelegd. Maar gaat goed komen, ik ga vanavond naar het Hapy-Hour in het hostel, bier spreekt internationaal.

Vandaag een rondje Adelaide gemaakt, een beetje de oude stad bekeken, staat vol met die oud Engelse gebouwen, best mooi. Ook nog naar die botanische tuinen geweest, grappige planten en beessies. Hebben bijvoorbeeld een Australische variant van een eend en ze hebben van die maffe duiven met een hippe hanenkam. Geen idee waarom dat laatste is. Ook wat van die Australische planten gezien, hebben echt heel geschifte soorten ertussen. Nog een stukje van een tour bijgewoond en wat eetbare en niet eetbare vruchten gegeten (dat mens was wat langzaam met spreken). Ook nog naar zo’n Australisch historisch museum geweest. Heb geleerd dat Aboriginals primitieve nudisten zijn. Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor de aloude sport van het scalpen jagen. Uiteraard door zelf het goede voorbeeld te geven. Ik had gister mijn eerste scalp al kunnen hebben, maar ik denk dat ze toch wel vreemd hadden opgekeken bij de incheck balie van Adelaide.
Nog geen kangaroes gezien, en nergens verkopen ze broodje kangaroe en of gepofte koala. Valt me een beetje tegen van die gasten. De sfeer is hier relaxed “ no worries mate” hoor je van iedereen.
Nou voor zover mijn eerste blog vanuit Australie. Ik ga een biertje pakken, proost.

Ps: ik was nog geen uur in Adelaide en ik heb een TNT auto gezien…… en er stond express op, dus het was niet eens per ongeluk dat die klootzakken langs reden.
Ps.Ps. Reinier Roedema en Aimee Clerk, ik heb een paar uiterst lekkere biertjes gehaald van het geld, goede tip.
Ps.Ps.Ps. Oudjes, ik heb toch maar een slaapzak gekocht, was toch wat koud onder dat stomme laken van jullie. Ook gelijk maar weggelazerd, geen zin om dat de hele reis mee te sjouwen. ’t Is maar dat je het weet.
Ps.Ps.Ps.PS. Josje, ik heb de Australische versie van TNT-Wouter gezien!!! Ze hebben hier ook malende mensen!!
Ps.Ps. Ps.Ps.Ps. Barry, ik heb nog geen kangaroe kunnen swaffelen, heb wel een poging gedaan, maar dat kon die vrouw in die souvenir winkel niet waarderen, achteraf vond ik het ook wel een beetje vreemd dat het beestje maar 15 cm hoog was en er een prijskaartje aan vast zat.

  • 10 Januari 2009 - 11:20

    Tim:

    Hey Ruben,

    Het vriest hier nog steeds dus ga niet klagen over bewolking ofzo :)
    Mooi dat je direct TNT ziet, dat zal je blijven achtervolgen!!! :D
    En succes met vrienden maken. Tip: "stik in braaksel" is wellicht niet echt een goeie openingszin... :)

  • 10 Januari 2009 - 16:09

    Aimée, Arno En Ferro:

    Hé Ruben, we zijn blij dat je goed bent aangekomen.Hier is het erg vriezerig en koud dus dat beetje bewolking kom je wel overheen.
    Veel succes met vrienden maken en geniet!
    Groetjes ons

  • 11 Januari 2009 - 16:25

    Oudjes:

    Ja het vriest hier nog steeds en er wordt volop geschaatst dit weekend.
    Moet ook wel want de komende dagen komt er een einde aan die mooi weer periode:dooi met kans op ijzel en sneeuw staan op het progamma! Afgelopen vrijdag nieuwe schoenen gekocht: echte Australians (ja dat zijn nu geen foute schoenen meer) Ik loop, of liever gezegd huppel nu door de straten. Ik vermoed dat het toch van kangeroe leer gemaakt is.
    Hoop dat alles voorspoedig verloopt, word je al niet een beetje moe van de
    "no worries mate"
    Hoop spoedig weer iets van je te horen.
    Groetjes: de oudjes.

  • 11 Januari 2009 - 18:15

    Steve:

    TNT is als kauwgum aan de zool van je schoen, je komt er nooit meer vanaf...

  • 12 Januari 2009 - 10:35

    Aimée K En Reinier:

    Precies wat we voor dat geld in gedachten hadden!
    Blij ook om te lezen dat je onze laatste afscheidsgroet (dat TNT-busje) niet gemist hebt! :-))

  • 12 Januari 2009 - 19:16

    Hernan:

    He zwerver,
    probeer je ons lekker te maken met je 25 graden. wij hebben hier lekker kunnen schaatsen hoor:-) maar als ik eerlijk ben zit ik toch liever in de zon.maar stinken doe je toch al of je nu 30 uur in een vliegtuig zit of niet. SKUNK!!! nu we het over dieren hebben de "mol" is ook weer begonnen. nou ltr he

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 8322

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: