Verhaaltje voor vertrek - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Verhaaltje voor vertrek - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Verhaaltje voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruben

30 December 2008 | Nederland, Zaandam

Leuk dat je ff komt kijken op deze site,

Dit is het eerste deel van mijn reisverslag naar Australië. Momenteel is het 30 december en ik heb nog 6 dagen te vullen hier in Nederland. Uiteraard ga ik nog gezellie oud en nieuw vieren en een lekkere nieuwjaarsduik nemen. Ik ben inmiddels vertrokken uit mijn containertje en woon voor de periode weer bij paps en mams thuis. Best wel weer gek na 4 jaar op jezelf te hebben gewoond… Maar het zijn lieve mensen, dus ik hou het wel uit. Krijg ik ook weer eens wat vitaminen binnen, is wel goed tegen dreigende scheurbuik.
Ik wil wel (plichtmatig) zeggen dat ik veel mensen toch wel een beetje ga missen. Vrienden, familie en collega’s. Maar toch kijk ik voornamelijk naar deze trip uit, lekker op het strand een biertje doen en leuke mensen ontmoeten. Wordt volgens mij onwijs gaaf. Mijn “fijne” collega’s denken dat het helemaal goed gaat komen met mij dankzij mijn ervaringen “down under”. Mocht ik niet worden opgegeten door wilde beesten en/of Aboriginals zien jullie me gewoon weer bij de TNT verschijnen op 25 april.

Mijn reisplan is als volgt: ik begin in Adelaide, en ga dan de zuidkust af en wil of kangaroo island of Tasmanië aandoen. Hierna de oostkust af, Canberra, Sydney, Brisbane en Cairns. Uiteraard wil ik een surfcursus doen, snorkelen in de great barier reef en een aantal dagen in de bush bush doorbrengen. Hierna wil ik Darwin aandoen en dan het land doorkruizen naar Ayers Rocks en dan rond 18 april terug komen in Adelaide, waar 20 april mijn vlucht weer vertrekt richting het koude Nederland. Vanaf 22 april ben ik weer te bewonderen in Zaandam. Uiteraard ga ik ook aboritional scalpen jagen, kangaroe eten en kiwi's uitpersen om te kijken of er echt groene sap uitkomt (ik bedoel dus die stomme vogeltjes)

Ik heb vrij weinig gepland en ik zie het daar wel. Want ervaringen van anderen vertellen meer dan zo’n Lonely Planer, die de neiging heeft om alles de hemel in te prijzen, terwijl er op sommige plekken gewoon geen fuck aan is. Mijn visum heb ik dit keer wel op tijd geregeld… in tegenstelling tot mijn visum naar Rusland, waar ik geen enkele dag speling meer had… Zat toen met nogal samengeknepen billen bij de ambassade.

Terwijl jullie lekker doodvriezen in dit landje, zit ik lekker met een biertje of 8 op een of ander strand te feesten. Heb er zin an. Dus veel plezier met moedertje winter, ik sla het dit jaar over. Ik hoop dat jullie vaak op deze site komen en ben benieuwd naar jullie commentaren.

De groeten en tot 22 april!!!! Ik probeer zo lang mogelijk de voorpagina van de telegraaf te vermijden.

  • 31 December 2008 - 16:50

    Joyce:

    Hey Ruub,

    Alvast de beste wensen,doe voorzichtig met vuurwerk want ook in de zon heb je al je vingers nodig :D

    Ik ga ckr je ervaringen lezen, het lijkt me echt super!!

    Heel veel plezier daar en als je terug bent in dit kikkerlandje moeten we maar weer een keer een MWBgroepmeeting houden.

    Groetjes,
    Joyce

  • 02 Januari 2009 - 16:23

    Dennis:

    Hey Ruub!!

    Tof man, zo een reisverslag ding!! Ik ga je ervaringen lezen!

    Latersssssssssss en laat je niet gek maken door de kangaroos!!

  • 02 Januari 2009 - 19:54

    Jouke:

    Ruben, veel plezier in het down under, volgens mij komt het helemaal goed....je weet het maar nooit het kan best zijn dat je ineens in het buitenland blijft hangen..

    gr jouke

  • 02 Januari 2009 - 21:39

    Lisette:

    En dan komt het echt echt dichtbij!! Nice nice!!! Gaat zeker leuk worden!!! Maak er wat van! En Tasmanië gaat vóór Kangaroo Island volgens mij hoor.. (Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dus niet op Kangaroo Island ben geweest.. Maar dat is wat ik ervan hoorde... En Tasmanië is MOOI!!! en groter....) xxx

  • 02 Januari 2009 - 21:40

    Lisette:

    Whahaha die fotooo!!!! Oh en ik heb me meteen maar ff aangemeld! :D

  • 03 Januari 2009 - 07:35

    Cynthia:

    Whahahahaa.
    Mijn god, de lokale bevolking zal het zwaar met je krijgen. ;)
    Had je me email nog ontvangen? 1 van me vragen is iig nu beantwoord: je route. Wie weet komen we elkaar nog tegen, ik ga ook die kant op en ben eind feb in Sydney. Als je een wit Mitsubishi busje langs ziet rijden moet je maar ff zwaaien ;)
    Spreek je later
    xx Cyn

  • 03 Januari 2009 - 23:57

    Rebecca:

    Doodvriezen?? Dat is ook aardig ;)

    Fijne reis!

  • 04 Januari 2009 - 17:30

    Aimée:

    Zoek je - als je door je dollars heen bent - wel een bijbaantje bij de Australische TNT, toch een beetje ons moederbedrijf? Ben wel benieuwd naar de prototypes Pete en John!!!

  • 04 Januari 2009 - 17:53

    Aimee,arno,ferron:

    Hé Ruben klinkt goed hoor die biertjes op het strand. Maar vooral de reis zelf lijkt mij onwijs gaaf!!! het is dat ik een man en kind heb anders was ik stiekem in je koffer mee gegaan.... Maar goed ik hoop dat je een goede vlucht ernaar toe hebt en dat je niet al te brak aankomt. Verder hoop ik dat de eerste dagen erg gezellig zijn en dat je een beetje aan ons denkt als je de warme zon op je bast voelt en je bedenkt dat je de eerst komende 3 en 1/2 maand lekker vakantie aan het vieren bent terwijl wij hier hard centen aan het verdienen zijn!!! de groeten aan je voeten.

  • 05 Januari 2009 - 10:55

    Steve:

    Je foto doet al vermoeden wat voor soort reis het gaat worden...

  • 05 Januari 2009 - 19:38

    De Oudjes:

    Hoi Ruben,

    Nog maar een nachtje slapen dan is het zover. Rugtas ingepakt, de Australiese dollarbiljetten al in huis voor de eerste noodzakelijke behoeften(bier) . Helemaal klaar voor je reis naar het zonnige Australie. Het zal vast weer een hele ervaring voor je worden, daar down under!!!!
    Heel veel plezier en we volgen je belevenissen...

    Groetjes, de oudjes

Verslag uit: Nederland, Zaandam

Australie

......

Recente Reisverslagen:

23 April 2009

Weer theus

17 April 2009

Tasmanie

04 April 2009

ALice Springs, Coober Pedy, Adelaide

25 Maart 2009

Darwin-AliceSprings

14 Maart 2009

Darwin
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 8320

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: