Verhaaltje voor vertrek - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu Verhaaltje voor vertrek - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Ruben Ackema - WaarBenJij.nu

Verhaaltje voor vertrek

Door: Ruben Ackema

Blijf op de hoogte en volg Ruben

02 Oktober 2014 | Nederland, Zaandam

Lieve mensen,

Leuk dat je komt kijken op mijn site. Een verhaaltje voor vertrek. Omdat ik dit jaar slechts 6 weken vakantie heb gehad, vond ik het hoog tijd worden voor een reis. Mijn contract bij FNV liep af, en de gedachte om i.i.g. tot januari fulltime bij een zeker postbedrijf te gaan werken vond ik verre van aantrekkelijk. Ik lijd nu al aan Post-natale depressies, terwijl ik er slechts op zaterdag werk.
Gelijk maar dat contract opgezegd, omdat ik er sinds de verhuizing naar Amsterdam gewoon niet leuk gewerkt heb. Details laat ik achterwege, maar het had iets te maken met dat men erg veel moeite heeft om teamcoaches en managers zonder het down syndroom te vinden.
Na 14 jaar zaterdagwerker te hebben gespeeld (waarvan overigens 13 jaar wel leuk gewerkt heb) heb ik de tassen aan de treurwilg gehangen en ben ik postbode af.
Ik denk dat ik er een boek over ga schrijven, maar ik twijfel nog over een titel……… zou een titel als "fourteen years a slave" of “Ruben Unchained” aanslaan?

Maar even zonder flauwe grappen: Ik heb er nu de tijd en het geld ervoor, dus ik heb besloten mezelf op een reissie te trakteren. Ik vertrek op 9 oktober 2014 en ik ben weer in Zaandam te bewonderen op 7 januari 2015.

Mijn plan is om 3 maanden rond te reizen in Nieuw Zeeland, te beginnen in Auckland. Hierna noordwaarts om de bay of islands te verkennen. Dit is een soort tropisch paradijs gebeuren, waar veel te doen en te zien valt. Hierna ga ik een rondtour op het noordereiland maken met een busticket en hetzelfde herhalen op het zuidereiland. Ben van plan om walvissen te spotten in Kaikoura, kajakken in het Abel Tasmanpark, de Franz Josef gletsjer beklimmen en nog een paar tochten door verschillende natuurgebieden te ondernemen. Hopelijk heb ik ook nog de tijd om Steward Island te bekijken.
Verder wil ik ook graag een week in een natuurpark werken en op nog een andere plaats kun je een aantal dagen in een alternatieve woongemeenschap kunt wonen (gewoon omdat het kan).
Ik hoop veel leuke mensen tegen te komen, kiwi te eten en een heel gezellige tijd te hebben.

Ik heb er zin an. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik jullie zal missen, dus dat doe ik ook maar niet. Wel hoop ik iedereen in januari weer te zien en gaan we een biertje doen.
Ik kijk uit naar jullie commentaren.

Groeten Ruben

  • 08 Oktober 2014 - 16:08

    Ria Heijnen :

    Hallo ondernemend neefie,
    ik hoop dat je al je voorgenomen plannen kunt uitvoeren. Je bent jong en je wilt wat.
    En zeker als je het je kan veroorloven moet je het doen. Ik zou zeggen een goeie reis en veel plezier. Ga je zeker volgen.

  • 09 Oktober 2014 - 12:11

    Wieteke:

    Hoi Ruben,
    Wil je heeeeel veel plezier wensen in het paradijs op aarde! Geniet ervan! Hoop dat je reis goed zal verlopen. Nu al vertraging op schiphol bij je eerste vlucht dus het begin is niet echt super. Zijn we voor niks zo idioot vroeg op de trein gegaan vanmorgen ;-) Hoop dat je je aansluiting redt en dat verder alles zonder problemen zal verlopen. En anders hoop ik dat je een schone onderbroek in je hand bagage hebt ;-)
    susses en tot mails!
    Groetjes Wieteke

  • 10 Oktober 2014 - 21:44

    Elly:

    Hoi Ruben,
    Alles goed gegaan met je aansluitingen, zag wel dat de vlucht van Frankfurt later is vertrokken ,dus hopelijk heb je hem gehaald. Als je dit leest zit je in je eerste hostel in nieuw-Zeeland. Heel heel veel plezier daar de ko mende drie maanden en we volgen je natuurlijk..
Ruben

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 8323

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 29 September 2017

India/Nepal

09 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Nieuw Zeeland

06 Januari 2009 - 22 April 2009

Australie

Landen bezocht: